Boka gruppresor med endast ett knapptryck

Lufthansa Group har tagit fram verktyget “Book-a-Group”, en integrerad plattform för flygningar med Austrian, Lufthansa och SWISS.

Idag lanserar flygbolagen Austrian, Lufthansa och SWISS ett verktyg för integrerade bokningar av gruppresor, exklusivt för researrangörer och resebyråer. Med endast en onlinetjänst kommer de kunna genomföra sökningar för gruppresor för tio personer eller fler med de tre flygbolagen – oavsett kombination – och bokningen kan sedan genomföras med omedelbar bekräftelse. Det spelar heller inte någon roll om det rör sig om fritidsresor eller affärsresor.

När en förfrågan är gjord kommer Book-a-Group, som finns tillgängligt på 14 olika språk, att ge ett erbjudande och prisförslag i realtid. De praktiska förutsättningarna för gruppresor har än en gång förbättrats med standardiserade avtal som gäller för hela gruppens flygbolag och för alla bokningar som görs med Book-a-Group-tänsten. En viktig förbättring är exempelvis möjligheten att genomföra bokningar på kort varsel. I framtiden kommer det vara möjligt att avboka 60 dagar innan flygningen, utan extra kostnad, om avbokningen inom 72 timmar efter att beställningen genomförts. Tjänsten kommer att tillhandahållas genom en kontakt istället för att ha separata kontaktpersoner för respektive flygbolag.

”Med nya, integrerade ’Book-a-Group” har vi tagit ytterligare steg för att samordna våra produkter och tjänster över alla flygbolag. Lufthansa Groups hubbflygbolag Austrian Airlines, Lufthansa och Swiss har ett integrerat säljteam som nu kan erbjuda gruppbokningar med ett enda enkelt verktyg, säger Dr. Stefan Kreuzpaintner, Vice President Sales EMEA

Det kommer också vara möjligt att använda Book-a-Group för att göra bokningsförfrågningar som innehåller kombinationer av flygningar med andra Lufthansamedlemmar (Brussels Airlines och Eurowings) samt andra partners till Lufthansa. Detta ger resebyråer möjligheten att erbjuda sina kunder ett ännu bredare nätverk av rutter med mer tillgänglighet. En annan fördel är att även efter att bokningen har genomförts har resepersonalen fortfarande tillgång till all viktig data och kan, oberoende av varandra, hantera administrationen för resegruppen.

För mer information, vänligen kontakta:
Andrea Gyllencreutz Romander
Presskontakt, Burson-Marsteller