Lufthansa framröstat till Europas bästa flygbolag

Rutinerade resenärer från hela världen har röstat fram Lufthansa till Europas bästa flygbolag i tävlingen ”World Travel Awards 2012”.

Frankfurt/Stockholm 8 oktober 2012

För tredje gången mottog Lufthansa utmärkelsen som “Europas främsta flygbolag” i tävlingen World Travel Awards 2012 som gick av stapel i portugisiska Quinta do Lago, Algarve den 6 oktober. Över 170 000 erfarna resenärer var med och röstade på de tjänster och produkter i Europa som de anser vara allra bäst inom kategorierna resor, turism och gästfrihet.

“Utmärkelsen visar våra passagerares uppskattning av varumärket och ett bevis på våra kontinuerliga insatser för att erbjuda de bästa produkterna och tjänsterna liksom närhet och flexibilitet”, säger Götz Ahmelmann, Lufthansas Vice President för Sales & Services Europe. ”Europa är vår hemmaplan och som branschledande investerar vi ständigt i regionen. Nyligen totalrenoverade vi våra kabiner i planen som trafikerar Europa, och vi erbjuder numera utökad komfort för passagerare på fler än 180 kort- och medeldistansflyg till över 100 olika destinationer inom Europa”, fortsätter han.

”Under de kommande två åren kommer vi att investera tre miljarder euro i våra mark- och ombordtjänster. En av satsningarna är den nya terminalen Pier A-Plus som i veckan invigs i Frankfurt. Där erbjuds 7 600 m2nya loungeområden och förenklade genomresor för våra passagerare. Andra viktiga innovationer är vårt helt nya Business Class-säte som på långfärdsflighter enkelt kan göras om till en helt vertikal sovplats, samt vår praktfulla First Class-kabin med endast åtta säten och en exklusiv och avkopplande lounge-atmosfär”, säger Ahmelmann.

World Travel Awards delades ut första gången år 1993. Det räknas som ett av de mest prestigfulla priserna inom reseindustrin, och har i Wall Street Journal utnämnts som en branschens motsvarighet till Oscar-statyetten.

Bilder från galan finns här http://www.worldtravelawards.com/photo?i=16271&t=t&r=188&p=1

Group Communications Europe

Martin Riecken / Klaus Gorny