• Lufthansa/

Lufthansa Italia firar två miljoner passagerare med specialerbjudandet ”Happy Weekend”

“Happy Weekend” erbjuder biljetter från 270 kronor den 17 december, kl. 18.00 till den 19 december vid midnatt

Ända sedan starten av Lufthansa Italia i februari 2009, har flygbolaget med bas i Milano Malpensa, nu över 2 miljoner passagerare sen början av december. För att fira detta kommer Lufthansa Italia att erbjuda ett särskild lägsta pris från 270 kronor på inhemska italienska flygningar och 499 kronor på europeiska flygningar. Från fredagen den 17 december kl. 18.00 till söndagen den 19 december vid midnatt finns ”Happy Weekend” biljetterna till försäljning på www.lufthansaitalia.com.

“Två miljoner passagerare har sen lanseringen förra året visat sin belåtenhet med våra tjänster, vilket visar den ökade betydelsen av Lufthansa Italia som en av Italiens ledande flygbolag. Vi är mycket glada att se att så många svenska kunder väljer att flyga med Lufthansa Italia sedan lanseringen av Stockholm-Milano Malpensa i mars 2010”, säger Harro Julius Petersen, Norden- och Baltikumchef på Lufthansa.“Vi hoppas att det här erbjudandet kommer belöna våra kunders lojalitet och ge personer som ännu inte flugit med oss möjligheten att prova vår produkt och njuta av vår höga servicenivå till bra priser”, fortsätter Harro Julius Petersen.

Specialerbjudandet gäller på alla Lufthansa Italias flygningar från Stockholm till Milano Malpensa och inom nätverket till Barcelona, Bari, Budapest, London Heathrow, Lissabon, Madrid, Neapel, Paris Charles de Gaulle, Palermo, Prag och Warszawa. Avgångarna måste vara mellan 10 januari till 31 mars 2011.

Som vanligt är alla skatter inkluderade i billjetten och tjänster såsom 20 kg incheckat bagage, möjlighet att checka in via webben och ombordcatering utan extra kostnad. Måltider ombord under etiketten "Sentirsi en Casa" speglar den italienska matens höga standard och italiensktalande flygvärdinnor erbjuder typiska italienska drycker såsom Spumante eller nybryggd Espresso.

Biljetter och mer information finns på www.lufthansaitalia.com.

Aage Dünhaupt
Tel: +44 208750 3415