Lufthansa öppnar ny lounge på Frankfurts flygplats

Passagerare med tillgång till loungerna kan se fram emot en ännu mer avslappnad loungevistelse innan de lämnar terminalen 1A på Frankfurts flygplats. Idag invigs nämligen Lufthansa sin nya Panorama Lounge. Den nya loungen öppnar efter den höga efterfrågan på de två befintliga affärsloungerna i detta område, orsakad av ökningen av passagerare.

Den nya loungen är placerad mittemot Gate A26 och innebär att det nu finns ytterligare 1.100 kvadratmeter för Lufthansa Business Lounges gäster att sprida ut sig på samt 40 procent fler loungeplatser i detta område.

Dr. Andreas Otto, Lufthansa Group Product Manager för Premium Airlines och Chief Commercial Officer Austrian Airlines säger: "Jag är väldigt glad över att vi, genom vår nyöppnade Panorama Lounge, återigen kan erbjuda våra loungegäster den höga service som de förväntar sig av oss. Vi planerar flera renovering- och expansionsåtgärder för våra lounger på Frankfurts flygplats, vilket vi hoppas ska bidra till att ytterligare förbättra loungeupplevelsen för våra gäster ".

Höjdpunkten i den nya Panorama Lounge är den fantastiska utsikten över Frankfurts flygplats, där rullande flygplan nästan är inom räckhåll.

Loungen, som skiljer sig något från den vanliga Lufthansadesignen, har ett rymligt huvudområde med många sittplatser samt en mat- och dryckesbuffé. Loungen erbjuder flera mindre rum för att arbeta eller koppla av i, ett rökrum och ett relaxrum. Loungen har även välutrustade badrum och fyra duschar.

Panorama Lounge är öppen från måndag till fredag ​​mellan kl. 06.00 och 21.00

Följ länk för att ladda hem högupplösta bilder på loungen.

Presskontakt:

Eunice Aguilar