Lufthansa utnämns till det bästa transatlantiska flygbolaget

Mer än 18.8 miljoner passagerare från över 100 länder har röstat fram Lufthansa till det bästa transatlantiska flygbolaget vad gäller produkt- och servicekvalitet i Skytrax World Airline Awards 2011.

Lufthansa är det första flygbolaget med en Airbus A380 från Frankfurt till San Francisco och Miami sedan maj – juni 2011. Totalt flyger idag Lufthansa till 21 destinationer i Nordamerika (17 i USA och fyra i Kanada). Svenskarnas populäraste destinationer är New York, Los Angeles, San Fransisco, Miami och Orlando.

Från januari – augusti 2011 har antalet bokningar från Sverige till USA med Lufthansa ökat med cirka 87 procent.

Vi är glada att resenärer mellan Europa och Amerika anser att Lufthansas service är bäst i klass. Detta är extra roligt eftersom Nordamerika är en av Lufthansas viktigaste tillväxtmarknader”, säger Harro-Julius Petersen, Norden - och Baltikumchef på Lufthansa. ”Med över 300 anslutningar i veckan från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn till Lufthansas hubbar i Frankfurt, München, Düsseldorf garanterar vi smidiga transfers i Europa”, fortsätter Harro-Julius Petersen.

Lufthansa flyger också till sex destinationer i Sydamerika. Det senaste tillskottet i Lufthansas sydamerikanska nätverk är direktflyg från Frankfurt till Rio de Janeiro med start den 30 oktober 2011.

Från 27 oktober 2011 justeras även morgonavgången Göteborg – Frankfurt, vilket ger fler anslutningar till USA och Sydamerika (till bl.a. Miami, San Fransisco, Los Angeles och Rio de Janeiro).

För mer information vänligen kontakta:

Aage Dünhaupt

Tel: +44 208750 3415