Lufthansa utsett till Europas ledande flygbolag i World Travel Awards 2015

Lufthansa har utsetts till “Europe’s Leading Airline” för femte gången i rad på World Travel Awards som ägde rum på Sardinien den 5 september. Experter inom turism och resor från olika delar av världen gav även Lufthansa utmärkelsen “Europe’s Leading Airline Lounge” för loungerna på Frankfurts flygplats.

“Det är en ära att utse Lufthansa till Europas ledande flygbolag även detta år. Under vår 22-åriga historia har de hela tiden varit ett av de mest innovativa och framåtblickande flygbolagen i europeisk flygindustri, och det är ingen överraskning att de som röstat återigen har uppmärksammat företagets prestationer”, sade Graham E. Cooke, President och grundare av World Travel Awards under galaceremonin på Sardinien.

Jens Bischof, medlem i Lufthansa German Airlines Executive Board och Chief Commercial Officer för Lufthansa Group, är glad över att få ta emot utmärkelsen: “Från och med i år och framöver kan våra passagerare dra full nytta av våra miljardinvesteringar i kvalitet, utrustning och tjänster. Detta ger oss möjlighet att ytterligare stärka vår ledande position bland internationella flygbolag i premiumsegmentet”.

Swiss International Air Lines utsågs till “Europe’s Leading Airline Business Class” vilket inkluderar både lång- och kortdistansresor.

Nyligen har Lufthansa också fått andra betydande utmärkelser. Under World Airline Awards i juni kom flygbolaget i toppen i kategorierna “Best Airline Transatlantic” och “Best Airline in Western Europe”. Flygbolaget tog även emot utmärkelsen “World’s Best First Class Airline Lounge”. I Business Travel Awards 2015 fick Lufthansa utmärkelsen “Best short-haul Airline”. Med innovationer så som reseklassen Premium Economy och det nya konceptet Restaurant-Service i Business Class har Lufthansa tagit ytterligare ett viktigt i steg i att bli ett 5-Star Airline.

Marielle Björklund Poveda
Presskontakt, Burson-Marsteller