Lufthansas podcast med Kjell Enhager släpper fyra nya avsnitt lagom till semestern

Efter stort intresse från lyssnare väljer flygbolaget att släppa ytterligare fyra avsnitt av På ett annat plan inför sommaren, med syftet att göra svenskarnas semester bekymmersfri även långt bortom flygresan. Fokus ligger bland annat på relationer, solstress, sommarmåsten och mental träning inför tävlingar.

Det var i slutet av mars i år som Lufthansa lanserade podcasten På ett annat plan; en första säsong bestående av elva avsnitt och djupavslappningar i syfte att erbjuda verktyg i mental träning. Lanseringen skedde samtidigt som nya arbetsmiljöregler trädde i kraft, som bland annat innebär att arbetsgivare numer ska ansvara för att inte ge en ohälsosam arbetsbelastning och ge möjlighet till återhämtning. Efter stort intresse för podcasten – som har haft över 80 000 lyssningar sedan lanseringen – så väljer nu Lufthansa att släppa ytterligare fyra avsnitt inför sommaren.

- Vi är glada över att podcasten har tagits emot så bra och vi ser det som ett kvitto på att de ämnen vi lyfter är relevanta och tilltalar många, säger Kristina Öström, nordisk marknadschef på Lufthansa.

Likt tidigare avsnitt bygger de nya avsnitten på samtal mellan den mentala tränaren, föreläsaren och författaren Kjell Enhager och meditationsläraren Mia Öhrn. Fokus kommer denna gång att ligga på bland annat relationer, solstress, sommarmåsten och mental träning inför tävlingar, där målet är att lyssnarna ska få ta del av mentala verktyg i att få en skön och avslappnad semester. Varje avsnitt avslutas som tidigare med en djupavslappningsövning.

- Sommaren är en tid för svenskar att koppla av på semestern, men ibland är det lättare sagt än gjort. Genom våra sommaravsnitt hoppas vi kunna bidra med insikter som gör sommaren kravlös och precis så som vi föreställer den, det vill säga utan stress och press, säger Magnus Engvall, projektledare för podcasten på Lufthansa.

Sommaravsnitten släpps från den 8 juli och finns tillgängliga för alla på Acast och iTunes. Läs mer på www.paettannatplan.se

Marielle Björklund Poveda
Presskontakt, Burson-Marsteller
Mail: marielle.poveda@bm.com

Om På ett annat plan
Lufthansa satsar mycket på att erbjuda sina kunder bästa möjliga reseupplevelse, med service, bekvämlighet och andra tjänster, och valde under våren att utöka erbjudandet ytterligare genom att lansera podcasten På ett annat plan.
Samtalen kretsar kring verktyg inom träning i mental styrka, med fokus på förberedelse, prestation och återhämtning, och varje avsnitt avslutas med en kortare djupavslappning. Ämnen som tidigare tagits upp är bland annat hur vi slutar grubbla, prioriteringar, tidsplanering och hur vi hanterar vår uppkopplade vardag.