Nya appen Anywake väcker morgontrötta svenskar

Vakna vart som helst i världen – Gissa vart och vinn rabattkoder till flygresor med Lufthansa

Vill du hellre vakna till ljudet av rasslande palmer eller en myllrig marknad?

Nu lanseras appen Anywake – en alarmklocka där du vaknar upp till slumpmässigt utvalda stadsljud. Om du gissar rätt destination belönas du med en rabattkod för flygbiljetter med Lufthansa. Varje dag har du chansen att vakna till ljudet av en ny stad och därmed en ny möjlighet att vinna. Och glöm inte:

If you snooze you lose.

Börja morgonen med att sätta din kunskap om andra länder på prov med denna hybrid av kunskapstest och väckarklocka. På morgonen vaknar du till ljudet av en stad någonstans i världen, från Bombay till Berlin. I ljudklippet, som är 60 sekunder långt, ges ledtrådar i form av till exempel lokal musik, referenser till kända monument och historiska händelser. När du stänger av alarmet har du sedan möjlighet att gissa vilken stad du är i, och svarar du rätt landar en rabattkod på mellan 200 och 400 kronor direkt i din mobil som gäller för flygbiljetter på lufthansa.com/anywake. Du får regelbundet nya chanser att gissa rätt – så är du tillräckligt skicklig kan du faktiskt vakna upp i en annan stad på riktigt!

Appen har utvecklats av reklambyrån DDB tillsammans med Lufthansa och är tillgänglig för både Android och iPhone. Flygbolaget kommer under senvåren att börja med direktflygningar till Berlin, och därför är alla som gissar rätt på fem destinationer även med och tävlar om två flygbiljetter till denna fantastiska metropol. Tävlingen håller på fram till den 31 maj.

Ladda ner appen gratis idag på http://anywake.com/ och vakna var som helst i världen imorgon!

Se filmen om Anywake på http://youtu.be/ugL0UA7nCTI

Sov gott!