Till New York och tillbaka för alla 42 Klaus-Heidis

Kampanjen ”Är du Klaus-Heidi?” lider mot sitt slut och den 14 december kommer den utsedde vinnaren att presenteras på ett event i Stockholm. Bara en Klaus-Heidi kan vinna ett nytt liv i Berlin, men redan nu kan Lufthansa berätta att de övriga deltagarna inte kommer att gå lottlösa.

Den 14 november stängdes ansökan till tävlingen ”Är du Klaus-Heidi?” där deltagare genom ett namnbyte tävlar om ett nytt liv i Berlin. Sammanlagt kom 42 anmälningar in till Lufthansa, vilket innebär att 42 förväntansfulla Klaus-Heidis nu befinner sig runt om i Sverige. Nu samlar flygbolaget alla tävlande till ett event i centrala Stockholm den 14 december, då vinnaren av tävlingen ska presenteras.

-       Vi håller fortfarande på med juryarbetet och en sak står klart för oss när vi läser alla fina motiveringar; vi måste hylla och tacka alla Klaus-Heidis som anmält sig i den här tävlingen. Det får vi chansen till under det här eventet. Det kommer att bli en oförglömlig kväll helt enkelt, säger Magnus Engvall på Lufthansas Sverigekontor.

De 41 Klaus-Heidis som inte vinner ett nytt liv i Berlin kommer att belönas med ett silverkort i Lufthansas bonusprogram Miles & More, Europas största av sitt slag. Förutom alla de VIP-förmåner som ingår är silverkortet är laddat med 60 000 miles, vilket till exempel motsvarar en resa från Sverige till New York och tillbaka, eller flera resor tur och retur till Berlin.

-       Att byta namn är ingen liten sak. Vi är fantastiskt glada över att så många har ställt upp i tävlingen, och därför vill vi ge något tillbaka. Det här är vårt sätt att tacka alla tävlande, avslutar Magnus Engvall.

Om kampanjen Klaus-Heidi
Kampanjen ”Är du Klaus-Heidi?” lanserades den 11 oktober i syfte att ta tempen på svenskarnas kärlek till Berlin, som är en av de städer som växer snabbast i popularitet bland svenskar. En lycklig svensk som byter namn till Klaus-Heidi och förser juryn med bevis på detta ihop med den bästa motiveringen vinner allt som behövs för att starta ett nytt liv i den tyska huvudstaden, inklusive lägenhet med betald hyra i ett helt år. Dessutom får Klaus-Heidi en mängd andra förmåner som gör det enkelt att leva det ljuva livet i Berlin, bland annat en 30 dagars intensivkurs i tyska med privatlärare, allt för att Klaus-Heidi ska kunna integreras i sitt nya hemland så enkelt och snabbt som möjligt.

Kampanjen avslutades den 14/11 2013. Läs mer om ”Är du Klaus-Heidi?” på sajten Klaus-Heidi.se

För mer information, kontakta:

Gustav Dahlgren
gustav.dahlgren@bm.com