Kommuniké från extra bolagsstämma i LumenRadio AB (publ)

Report this content

Vid extra bolagsstämma i LumenRadio AB (publ) i Göteborg idag den 25 september 2024 beslutades följande.

Antagande av långsiktigt incitamentsprogram - Optionsprogram 2024

Extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att inrätta ett långsiktigt incitamentsprogram (Optionsprogram 2024) riktat till ledande befattningshavare och nyckelpersoner inom LumenRadio-koncernen. Motiven bakom incitamentsprogrammet är att ledande befattningshavare och nyckelpersoner ska ha incitament i form av aktieinnehav som bidrar till en god långsiktig utveckling av bolaget.

Varje Teckningsoption ger rätt att under tiden från och med den 1 november 2027 till och med den 31 december 2027 teckna en ny aktie i LumenRadio. Teckningskursen för aktier som tecknas med stöd av Teckningsoptionerna ska fastställas till 130 procent av LumenRadio-aktiens genomsnittliga volymviktade snittkurs under de tio (10) bankdagar som föregår den extra bolagsstämmans beslut.

För att möjliggöra incitamentsprogrammet beslutade extra bolagsstämman även om en riktad nyemission av högst 125 000 teckningsoptioner till det helägda dotterbolaget LumenRadio Incentive AB, med rätt och skyldighet för dotterbolaget att hantera teckningsoptionerna enligt villkoren i Optionsprogram 2024 samt överlåta teckningsoptionerna till deltagarna, varvid aktiekapitalet kan öka med högst 6 250 kronor och en maximal utspädning motsvarande cirka 0,98 procent.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Magnus Thousgaard Terrvik, Styrelseordförande, LumenRadio AB (publ), magnus@terrvik.se

Susanne Gerdin, IR, Communications & Marketing Director, LumenRadio AB (publ), +46 70‑723 09 30, susanne.gerdin@lumenradio.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 25 september 2024, kl. 16:45 CEST.

Om LumenRadio

LumenRadio är ett svenskt teknologibolag som erbjuder tillförlitliga trådlösa produkt-till-produkt-uppkopplingar för verksamhetskritiska IoT-applikationer. Våra skalbara lösningar bygger på patenterad trådlös teknologi för ljusstyrning, fastighetsautomation och industriell kommunikation. Vi har en nollvision vad gäller kablar och erbjuder våra kunder ett trådlöst alternativ som fungerar lika bra som den traditionella kabeln – eller bättre. Med huvudkontor i Göteborg, Sverige, och försäljningskontor i Norge, Tyskland, USA, och Kina levererar våra cirka 70 passionerade medarbetare varje dag - Wireless Without Worries.