Lumera utser Lars Stugemo till styrelseledamot

Report this content

Stockholm, 17 januari 2022 – Insurtechbolaget Lumera har utsett Lars Stugemo till styrelseledamot. Lars Stugemo är en välkänd svensk tech-entreprenör, medgrundare och tidigare VD och koncernchef för IT- och managementkonsultföretaget HiQ International. Stugemo lämnade HiQ 2020 efter mer än 25 år på företaget, varav 20 år som VD. Därefter har han ägnat sig åt uppdrag som styrelseproffs och managementkonsult.

– Vi är väldigt glada över att få med Lars Stugemo i vår styrelse där hans fantastiska kapacitet som företagsledare och lagbyggare blir en källa till både inspiration och kunskap. Det finns också tydliga beröringspunkter mellan Lumeras uppdrag och Lars erfarenheter från en framgångsrik konsultverksamhet som skapar värde för kunderna genom komplexa förändringsprojekt, säger Mats Lillienberg, VD för Lumera.

Lars Stugemo har även styrelseuppdrag i Camfil AB, Kambi (ordförande), Lime Technologies och Svensk Bilsport. Han har en civilingenjörsexamen från KTH och är ledamot av Kungliga ingenjörsvetenskapsakademien (IVA).

– Mjukvara och digitalisering fortsätter att förändra och förbättra världen. Även pensionsmarknaden omfattas av denna trend och här har Lumera fantastiska förutsättningar för att ligga i täten, med stor potential för fortsatt tillväxt. Jag gillar också att Lumera kombinerar affärsstrategin hos en startup med att vara en stabil och pålitlig leverantör av mjukvara och tjänster – till en bransch där förtroende betyder allt. Jag ser verkligen fram emot att bidra med mina perspektiv till kollegorna i styrelsen och hela teamet hos Lumera, säger Lars Stugemo.

För mer information, kontakta:
Mats Lillienberg, VD: 070-848 81 87, mats.lillienberg@lumera.com
Christine Blinke, CMO: 073-668 60 08, christine.blinke@lumera.com

Om Lumera
Lumera är ett svenskt insurtechbolag som driver digital transformation för liv- och pensionsbranschen i Europa. Vårt uppdrag – the Prudent Revolution – handlar om att förena teknologi med partnerskap för att erbjuda liv- och pensionsbolag den snabbaste och tryggaste resan genom komplex förändring. Lumera kombinerar vår moderna molnbaserade plattform för försäkringsadministration med gedigen branschkompetens och erfarenhet från omfattande migreringsprojekt som alltid genomförts felfritt.

www.lumera.com

Följ Lumera på LinkedIn, Facebook och Twitter.

Taggar: