• Lumiance/

Tre lysande vårnyheter från Lumiance Motto Trend LED, Instar Mini LED och Instar LED Comfort

Report this content

Havells Sylvania utökar Lumiancefamiljen med tre nya LED-downlights för hemmiljö och offentliga lokaler. Energieffektivitet och lång livslängd sammanflätar nyheterna. Lumiance Motto Trend LED, en kardanupphängd downlight, ger enorm flexibilitet att rikta ljuset.

”Vi startar året med tre lysande LED-nyheter som passar utmärkt för både hemmiljö, kontor, hotell, konferensanläggningar och offentlig miljö”, berättar Göran Jacobsson, produktchef för Havells Sylvania Sverige. ”Den gemensamma nämnaren är downlights med hög ställbarhet och av högsta kvalitet med LED-teknikens alla fördelar. Instar Mini lämpar sig perfekt för att skapa ljuseffekter i hyllor och skyltning, medan Instar Comfort ger ett välbehagligt ljus med bra avbländning då dioderna är djupt monterade i armaturen”.

”Den downlight som skiljer sig från de övriga är Motto Trend LED, där kardanupphängningen gör att man kan rikta lampan på ett väldigt flexibelt sätt, inte bara fram och tillbaka utan även sidledes. Den har även hög ställbarhet och en unik reflektor vilket ger ett gnistrande ljus med halogenkänsla, något som faktiskt måste upplevas”, avslutar Göran.

Lumiance Motto Trend LED, Lumiance Instar Mini LED och Instar LED Comfort finns tillgängliga hos elgrossister från och med nu.

Fakta Lumiance Motto Trend LED

• Robust downlight perfekt för hemmiljö och offentliga lokaler
  • Kardanupphängt lamphus med hög ställbarhet i alla riktningar
  • Unik reflektor ger gnistrande ljus med halogenkänsla
  • Dimbar (med dimbart driftdon, beställs separat)
  • 1x7W LED (Mono), 2x7W LED (Duo), 3x7W LED (Trio)
  • Finns i färgtemperaturerna 3000K samt 4000K
  • Finns i modellerna Mono 97x97mm, Duo 182x97mm och Trio 267x97mm
  • Finns i färgerna matt vit och borstat aluminium
  • F-märkt, Klass III, ENEC, IP20

Fakta Lumiance Instar Mini LED

• Liten dowlight, perfekt för att skapa effekt i hem och i offentliga lokaler; exempelvis vitrinskåp, skåp, hyllor och skyltning.
  • Ställbar 2x25°
  • Dimbar (med dimbart driftdon, beställs separat)
  • 1x1-3W LED (beroende på driftdon)
  • Finns i utförande med 3000K, 4000K samt blå
  • Finns både som rund och kvadratisk
  • Finns i färgerna vit, krom och borstat stål
  • F-märkt, Klass III, ENEC, IP20

Fakta Lumiance Instar LED Comfort

• Mycket bra avbländning tack vare djupt monterade dioder
  • Dimbar (med dimbart driftdon, beställs separat)
  • 6-12W LED (beroende på driftdon)
  • Finns i färgtemperaturerna 3000K samt 4000K
  • Finns både som rund och kvadratisk
  • Finns i färgerna vit, krom och borstat aluminium
  • F-märkt, Klass III, ENEC, IP44

För högupplösta bilder på produkterna klicka på länken:

För intervjuer och mer information kontakta:

Charlotte Norlander, Marketing Communications Havells Sylvania Sverige, 08-556 322 29, charlotte.norlander@havells-sylvania.com

Om Havells Sylvania

Sylvania Group ägs av Havells India Ltd. Havells omsätter mer än en miljard US Dollar och har cirka 8000 anställda i mer än 50 länder. Havells producerar bland annat strömbrytare, kablar, armaturer och ljuskällor. Tillverkning sker i 18 fabriker belägna i Europa, Indien, Latinamerika och Afrika. Havells Sylvania är en global tillverkare av professionella belysningslösningar. Med en expertis inom ljuskällor och armaturer sedan ett sekel levererar vi belysningslösningar till den offentliga, kommersiella och privata sektorn världen över. Havells Sylvania fokuserar målinriktat på teknisk innovation och precision. Med varje ny produktlösning strävar vi efter att skapa bättre ljus med mindre energi. Havells Sylvania marknadsför produkter under namnen Sylvania, Concord och Lumiance. Havells Sylvania Sweden AB har sitt huvudkontor i Årsta utanför Stockholm. Försäljning och distribution sker genom våra samarbetspartners som är landets ledande elgrossister och belysningskedjor.

För mer information, se www.ljusguiden.se och www.havells-sylvania.com