Klimat- och energiexperten Birgitta Resvik ansluter till Lumo Advice

Report this content

Birgitta Resvik ansluter till den strategiska kommunikationsbyrån Lumo Advice som Senior Advisor. Energifrågan har aldrig varit större än nu och blir avgörande för svensk och europeisk konkurrenskraft. Det finns ett stort behov av initierad rådgivning. Här kommer Birgitta Resvik att kunna bidra, mot bakgrund av hennes långa erfarenhet som energi- och klimatansvarig på Svenskt Näringsliv, samt som ansvarig för samhällskontakter på Fortum.

Birgitta är välkänd och respekterad inom industri- och energisverige. Hon har under ett stort antal år haft viktiga roller på energi- och klimatområdet. Särskilt centrala var hennes insatser som energi- och klimatansvarig på Svenskt Näringsliv där hon tidigare än många andra insåg klimatfrågans betydelse för näringslivet. Birgitta var därefter Vice President med ansvar för samhällskontakter på Fortum i Sverige under flertal år.

- Energiförsörjningen har seglat upp som en fråga av strategisk betydelse, inte bara för klimatfrågan, utan för Europas autonomi på det säkerhetspolitiska området. Sverige befinner sig i det avseendet i en väsentligt bättre position än många andra länder, men det finns stora utmaningar. Inte minst är tillståndsprocesserna ofta både oförutsägbara och långdragna, säger Birgitta Resvik.

Lumo Advice är en strategisk kommunikationsbyrå med stor erfarenhet inom industri- och energirelaterade frågeställningar. Den klimatomställning som stora delar av näringslivet nu genomgår leder till ett stort behov av att både förstå och interagera med omvärlden på ett genomtänkt sätt.

- Birgitta Resvik är ett starkt tillskott till vårt team. Med en lång och gedigen bakgrund i det svenska näringslivet, kombinerat med en djup politisk förståelse, kan hon hjälpa våra kunder att bättre navigera en komplex regulatorisk och politisk miljö, säger Peter Steere, Managing Partner på Lumo Advice.

- Med Birgitta Resvik får våra kunder tillgång till en av Sveriges mest kunniga på energi- och klimatområdet. Hennes kompetens ligger väldigt väl i linje med många av våra kunders främsta utmaningar, det känns som både ett naturligt och värdefullt tillskott till teamet, säger Frida Lönnberg, Partner på Lumo Advice.

För ytterligare information, kontakta Lumo Advice på contact@lumoadvice.com eller 070-890 10 02

Taggar: