Maria Grimberg ansluter till Lumo Advice

En bild som visar person, leende, Människoansikte, Högtidsdräkt

Automatiskt genererad beskrivning

Efter sex år i rollen som kommunikationsdirektör på NCC, och en lång karriär som kommunikationsrådgivare innan dess, ansluter nu Maria Grimberg till Lumo Advice och stärker erbjudandet inom finansiell kommunikation och investerarrelationer, hållbarhetskommunikation och positionering internt och externt.

Maria Grimberg ansluter till Lumo Advice för att utveckla erbjudandet till företag och organisationer i situationer där bred erfarenhet av finansiell kommunikation, strategisk affärsförståelse och ett brett intressentperspektiv behövs. Hon kommer att arbeta tillsammans med befintliga partners och medarbetare inom Lumo Advice som har haft god tillväxt sedan bolaget startades för snart fyra år sedan.

Maria Grimberg har över 30 års erfarenhet som rådgivare och ledare inom i strategisk kommunikation. De senaste sex åren har hon varit kommunikationsdirektör och medlem i koncernledningen på det noterade byggbolaget NCC med ansvar för kommunikation, varumärke, investor relations och hållbarhetsfrågor.

- Kommunikationsrådgivning i konsultrollen och som del av en företagsledning har det mesta gemensamt. Framförallt behovet av djup kunskap om, och engagemang i, hur företagets affär verkligen fungerar och vad den behöver. Men det finns skillnader och jag har blivit en bättre och mer förankrad rådgivare genom att också vara på andra sidan. Jag ser fram emot att åter vara i rådgivarrollen, säger Maria Grimberg.

- Maria Grimberg och jag har arbetat nära ihop i många år, jag vet att det finns få lika skickliga rådgivare som hon. Hennes tid i NCCs koncernledning bidrar till en ytterligare förbättrad förståelse för den verklighet våra kunder möter. Maria innebär också en viktig förstärkning av vårt erbjudande inom finansiell kommunikation. Dels genom hennes erfarenhet inom transaktionskommunikation och investerarrelationer och dels genom ett finansiellt perspektiv på positionering, förändringskommunikation och omvärldsanalys, säger Peter Steere, Managing Partner på Lumo Advice.

Om Lumo Advice

Lumo Advice är rådgivare inom strategisk kommunikation och levererar alltifrån analys till strategi och operativt stöd. Våra kunders utmaningar sträcker sig från förtroendefrågor, regulatoriska och politiska risker till förändringar på kapitalmarknaden. Vi guidar företag och organisationer genom förändring, vi hjälper till att navigera kopplingarna mellan ekonomi, politik och samhälle för att bygga förtroendefulla relationer, ta strategiska positioner och anpassa sig till nya villkor.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Charlott Sjölund