Åhléns tecknar avtal med musikportalen lumumba.com

Åhléns tecknar avtal med musikportalen lumumba.com Åhléns har tecknat ett samarbetsavtal med den svenska musik- och nöjesportalen lumumba.com. Avtalet innebär att besökare på lumumba.com automatiskt länkas till Åhléns hemsida när de vill köpa musik via Internet. Åhléns är idag en av Sveriges största försäljare av musik. Var fjärde CD som säljs i Sverige, säljs via Åhléns. Företaget siktar nu även på att bli en av landets största aktörer inom Internethandel. Med en genomsnitlig leveranstid på mellan två till tre dagar vid Internetköp av skivor - något som få konkurrenter klarar av - har företaget idag en stark konkurrensfördel. - lumumba.com framstår idag som en av de starkare svenska Internetportalerna inom musik och nöje. Vi ser lumumba.com som en stor möjlighet för Åhléns att bli ännu starkare inom skivförsäljning på Internet, säger Jonny Jergander, varuhuschef för Åhléns på Internet. lumumba.com är en svensk hårdnischad musik- och nöjesportal på Internet. Målsättningen är att bli den bästa och mest naturliga mötesplatsen för musik- och nöjesintresserade. Portalen ger besökarna de senaste och hetaste musiknyheterna, artistporträtt, topplistor, intervjuer, konsertdatum, tävlingar samt möjligheten att köpa skivor och boka konsertbiljetter m.m. Bakom satsningen står en rad namnkunniga personer från både näringsliv och musikindustri, bland andra Christer Sandelin, Tommy Ekman, Rolf Johanson, Lars Ahlman och Mats Enquist. - Avtalet med Åhléns är en viktig del i lumumbas.com grundidé som går ut på att ge våra besökare det bästa i musik- och nöjesväg. Det här är egentligen inget som vi tjänar några pengar på, utan vi ser det i första hand som en service till våra besökare, säger Rolf Johanson, VD för lumumba.com. För ytterligare information, vänligen kontakta: Rolf Johanson, VD, lumumba.com, tel. 08-25 86 00 alt. 070-657 76 67 Jonny Jergander, Varuhuschef Åhléns på Internet, tel. 08-402 80 00 Besök gärna hemsidan på: www.lumumba.com eller www.ahlens.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/30/19991130BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/30/19991130BIT00590/bit0002.pdf