Premiär för www.lumumba.com

Premiär för www.lumumba.com: Ny hårdnischad svensk musik- och nöjesportal lanseras på Internet Nu på måndag, den 1 november, är det premiär för www.lumumba.com, en ny svensk hårdnischad musik- och nöjesportal. www.lumumba.com har ambitionen att bli Sveriges största, bästa och mest naturliga mötesplats för musik- och nöjesintresserade. Bakom satsningen står en rad namnkunniga personer från svenskt näringsliv och musikindustri. Satsningen på en svensk musik- och nöjesportal har väckt ett stort intresse från musikbranschens olika aktörer. Alla, alltifrån de stora multinationella skivbolagen och GLF till EMA-Telstar och olika skivaffärer på Internet, stödjer och kommer på olika sätt att bidra till www.lumumba.coms satsning. - Äntligen en seriös och heltäckande musikportal på svenska. Det är precis vad som behövs i en tid när den fantastiska kombinationen Internet och musik närmast kommit att associeras med olaglig spridning av MP3-filer, säger Mårten Aglander, marknadschef på Warner Music. Bakom Lumumba-satsningen finns en rad namnkunniga personer från svensk musik- industri och näringsliv, bland andra Christer Sandelin, Tommy Ekman, Rolf Johanson, Lars Ahlman och Mats Enquist. Jens von Reis, under flera år redaktör, producent och programledare för ZTV- nytt, är redaktör för www.lumumba.com: - Lumumba ska presentera de senaste musik- och nöjesnyheterna på ett attraktivt sätt. Sajten ska vara extremt besökarvänlig och vi kommer därför att satsa hårt på att ge våra besökare interaktivitet i form av direktsända intervjuer, konserter och chattar. Överhuvudtaget ska innehållet kännetecknas av en samverkan mellan text, ljud och bild. www.lumumba.com kommer att innehålla allt för den musikintresserade, bland annat dagsaktuella nyheter, artistporträtt, musik, videor, chat, topplistor, intervjuer, konsertdatum, generösa tävlingar och möjligheter att köpa skivor och boka konsertbiljetter. - Lumumba kommer att vara en oberoende och högkvalitativ mötesplats för musik- intresserade besökare och musikbranschens olika aktörer. Vi är alltså inte en konkurrent utan ett marknadskomplement för alla inblandade parter, säger Rolf Johanson, VD för www.lumumba.com. För ytterligare information, vänligen kontakta: Rolf Johanson, VD, www.lumumba.com, tel. 08-25 86 00 alt. 070-657 76 67 Jens von Reis, redaktör, www.lumumba.com, tel. 08-25 86 00 alt. 070-786 53 28 Besök gärna hemsidan på: www.lumumba.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/29/19991029BIT00680/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/29/19991029BIT00680/bit0002.pdf