Dansakademien flyttar till Linden i Norrköping

Fastighets AB L E Lundberg har tecknat ett hyresavtal med Dansakademien som innebär att dansverksamheten i Norrköping flyttar till moderna lokaler i kvarteret Linden i Norrköping City. Uthyrningen omfattar cirka 420 kvm med en avtalstid på 5 år. Dansakademien flyttar in i sina nya lokaler i augusti 2013.

-          Lokalens unika läge med egen entré från Drottninggatan motsvarar ambitionen i vår verksamhet och hjälper oss att ytterligare stärka vår position på marknaden, säger Caroline Havenslätt, ägare av Dansakademien.

Köpcentrumet Linden är en del av Norrköpings främsta shoppingdestination, Norrköping City. Tillsammans med grannarna Spiralen och Domino rymmer Linden cirka 160 butiker och restauranger. Bland Lindens hyresgäster märks sedan tidigare Åhléns, MQ och Johnells.

-          Vi ser en utveckling där konsumenten önskar att bredda sin upplevelse vid besök på våra handelsplatser. Att kunna erbjuda rörelseaktiviteter i samband med mat eller shoppingbesök är något som tidigare visat sig vara en god kombination och vi tror på fortsatt utveckling i samma riktning, säger Fredrik Ljung, förvaltare kommersiella lokaler på Fastighets AB L E Lundberg.

Norrköping 2013-06-24 Fastighets AB L E Lundberg

Fredrik Ljung, Förvaltare kommersiella lokaler, 0709 – 21 65 66