Ernst & Young flyttar till kvarteret Braxen

Fastighets AB L E Lundberg har tecknat hyresavtal med Ernst & Young AB (EY) som innebär att företaget flyttar sitt nuvarande kontor till nybyggda Storgatan 13 i kvarteret Braxen i Linköping. Kvarteret genomgår en om- och tillbyggnad, där kontoren mot Storgatan blir klara för inflyttning under hösten 2015. Uthyrningen omfattar cirka 650 kvm med en avtalstid på 5 år.

- Det är viktigt för oss att få moderna, energieffektiva och miljöanpassade lokaler. Det har vi fått här. Att de dessutom ligger mitt i city är en klar fördel, säger Clas Tegidius, kontorschef på EY i Linköping.

Förutom EY är det bland andra White Arkitekter, Knightec och ÅF som har sina kontor i de nybyggda kontorsplanen. Tillsammans med det nya kvarteret Bokbindaren blir kvarteret Braxen ett modernt och miljösmart kontors- och handelshus som lyfter Storgatan och hela stadskärnan. Den första etappen är färdigställd och fullt uthyrd. I andra etappen längs Storgatan skapas totalt 3 500 kvm nya moderna kontorslokaler klara för inflyttning under hösten 2015.

- EY har under flera år varit vår hyresgäst och vi är glada att de även fortsättningsvis väljer Lundbergs som hyresvärd i Linköping. Att de valt vårt översta kontorsplan, med högre takhöjd än vanligt är extra kul, men det finns fortfarande plats för ytterligare hyresgäst för den som vill ha högt i tak, säger Daniel Andersson, chef för Fastighets AB L E Lundbergs verksamhet i Linköping.

Daniel Andersson, Chef Linköping, Fastighets AB L E Lundberg, 0709-21 65 73
Clas Tegidius, EY, 013-24 48 22