Första spadtaget för Körveln

På tisdagsförmiddagen den 28 april tog Björn Sundin (kommunalråd (s) och ordförande i Programnämnd Samhällsbyggnad), Peter Lundgren (Regionchef Lundbergs) och Peter Höög (avdelningschef NCC) det första spadtaget för fastigheten Körveln.

Totalt uppförs 38 lägenheter fördelade på sex våningar samt en vindsvåning med inflyttning sommaren 2016. De flesta lägenheterna är 2:or och 3:or i storlekarna 60-75 m2, med balkong eller uteplats.
Lundbergs har nyligen avslutat byggnationen av Isopen med adress Peppargatan 2 och 4 där samtliga lägenheter är uthyrda och hyresgästerna flyttar in i dagarna.
- Lundbergs verkar på orter där befolkningstakten ökar och vi vill aktivt delta i utvecklingen på de orter där vi finns. Örebro är en mycket intressant ort ur den synvinkeln och genom fastigheten Körveln befäster vi ytterligare vår närvaro i Örebro, säger Peter Lundgren, regionchef, Lundbergs.

Området Sörbyängen är ett expansivt och populärt område att bo i. Inom en kilometer från fastigheten finns mataffär, skola, förskola och vårdcentral. Med gångavstånd till Universitetet och bara några kilometer sydost om Örebro centrum, nära stan men samtidigt nära till naturen. Kulturreservaten Sommarro och Reträtten ligger bara någon kilometer från fastigheten. I närområdet finns också Gustavsviksbadet, Ekängs Idrottsplats och Gustavsviks golfbana.

Eventuella frågor besvaras av:
Peter Lundgren
Regionchef Fastighets AB L E Lundberg