KPMG flyttar till Lundbergs nybygge i Linköping

Fastighets AB L E Lundberg har tecknat ett hyresavtal med KPMG som innebär att revisionsbyrån flyttar sitt Linköpingskontor till kvarteret Bokbindaren i centrala Linköping. Uthyrningen omfattar cirka 800 kvm med en avtalstid på 5 år.

- Det känns mycket stimulerande för oss som jobbar på KPMG i Linköping att flytta till ett helt nytt kontorshus som är miljöklassat på en hög nivå, säger Ann-Sofie Gillström, kontorschef KPMG i Linköping. Vi är övertygade om att våra kunder kommer uppskatta de nya och effektiva lokalerna.

Lundbergs inledde i våras bygget av en kontorsfastighet i kvarteret Bokbindaren i Linköping, samma kvarter som idag innehåller bland annat Näringslivets Hus. Fastigheten kommer innehålla cirka 7 000 kvm kontor samt garage. Sedan tidigare är det klart att Handelsbanken flyttar sitt bank- och regionbankskontor till fastigheten.
Inflyttning beräknas ske i årsskiftet 2013/2014.

- Vi får en mycket väl belägen och fin fastighet i Linköping och det är glädjande att två så etablerade varumärken som KPMG och Handelsbanken väljer att flytta sina verksamheter till oss, säger Roger Ekström, vice VD i Fastighets AB L E Lundberg.

Norrköping 2012-06-20

Roger Ekström, vice VD Fastighets AB L E Lundberg, 0709 – 21 65 06