Kriminalvården flyttar till kvarteret Lyckan i Norrköping

Fastighets AB L E Lundberg har tecknat ett hyresavtal med Kriminalvården som innebär att delar av verksamheten i Norrköping flyttar till nybyggda kvarteret Lyckan i centrala Norrköping. Uthyrningen omfattar cirka 1 000 kvm kontor med en avtalstid på 5 år.

-          För oss har det varit avgörande att fastigheten erbjuder en hög nivå vad gäller yteffektivitet, arbetsmiljö och säkerhet, säger Daniel Blom, fastighetschef på Kriminalvården.

Kvarteret Lyckan är en miljöklassad fastighet som består av cirka 15 000 kvm kontor och drygt 2 000 kvm butiksyta. Kontorshyresgäster är sedan tidigare Transportstyrelsen, Manpower och Skandia.
Kriminalvården flyttar in i sina nya lokaler sommaren 2013.

-          Vi är givetvis glada att Kriminalvården valt kvarteret Lyckan för denna verksamhet, säger Fredrik Ljung, förvaltare av kommersiella lokaler på Lundbergs. Intresset för nybyggda, moderna kontor i centrala Norrköping är stort och vi har goda förhoppningar om att de återstående ytorna är uthyrda inom kort.

Norrköping 2013-01-09

Fredrik Ljung, förvaltare Fastighets AB L E Lundberg, 0709 – 21 65 66