Lundbergs bostadshyresgäster mest nöjda

Fastighets AB L E Lundberg erhöll igår ”Kundkristallen” vid AktivBo’s årliga prisceremoni.
Priset erhölls för ”Högsta Serviceindex 2013” i Sverige bland de fastighetsbolag som har mellan 3000 – 8999 lägenheter.
Serviceindex tas fram genom hyresgästenkäter som bland annat svarar på frågor om kontakten med Lundbergs medarbetare, den service och tjänster som företaget tillhandahåller såsom tryggt och säkert boende, rent och snyggt samt hantering av serviceanmälningar.

-          Vi är mycket glada och stolta över denna utmärkelse, säger Roger Ekström, vVD, Fastighets AB L E Lundberg. Med ett serviceindex på 87 % bekräftar svaren från våra hyresgäster att vi arbetar på rätt sätt, samtidigt som det alltid finns möjlighet till förbättring! Utmärkelsen är främst en eloge till våra fastighetsskötare och de medarbetare som har daglig kontakt med våra hyresgäster.

I AktivBo’s mätningar för 2013 ingår totalt cirka 250 fastighetsbolag omfattade cirka 350 000 lägenheter och 2 miljoner kvadratmeter lokalyta. Lundbergs genomför dessa enkäter årligen med bostadshyresgäster och var tredje år med lokalhyresgäster.

Norrköping 2014-02-07

Roger Ekström, vVD, Fastighets AB L E Lundberg, 0709 – 21 65 06