Lundbergs bygger miljöklassad kontorsfastighet i Karlstad

Fastighets AB L E Lundberg har tecknat ett hyresavtal med Karlstad kommun, som innebär att Stadsbyggnads- Miljö- samt Teknik och fastighetsförvaltningen flyttar till kvarteret Barkassen 5 beläget vid inre hamnen i centrala Karlstad.

Lundbergs kommer i och med detta avtal inleda byggnation av en kontorsfastighet i kvarteret Barkassen 5 i Karlstad. Fastigheten byggs för att certifieras enligt ”Miljöbyggnad Guld” och kommer innehålla cirka 5 700 kvm lokalarea samt garage. Avtalet med Karlstad kommun sträcker sig över 10 år och omfattar 75 procent av fastigheten, med option för hela fastigheten. Inflyttning beräknas ske 1 juli 2015.

-          Vi ser fram emot att få tillföra centrala Karlstad en ny och modern kontorsfastighet. Vi får en mycket väl belägen och fin fastighet och är givetvis glada att Karlstad kommun väljer att flytta delar av sin verksamhet till oss, säger Peter Lundgren, chef för Region Väst i Fastighets AB L E Lundberg.

Norrköping 2013-09-26

Peter Lundgren, chef Region Väst, Fastighets AB L E Lundberg, 0709 – 21 66 72
Henrik Landelius, Chef projektutveckling, Fastighets AB L E Lundberg, 0709 – 21 65 62
Peter Whass, VD, Fastighets AB L E Lundberg, 0709 – 21 65 03