Naturkompaniet öppnar butik i city

Naturkompaniet stänger sin butik på A6 utanför Jönköping för att satsa på en fyra gånger så stor butik i Jönköpings stadskärna. Butiken öppnar under våren i Lundbergs fastighet på Östra Storgatan 24.

- Vi har länge sökt efter ett nytt läge med en större butiksyta i Jönköping där vi kan erbjuda ett bredare sortiment än vad vi har möjlighet att göra i dagsläget. I den nya butiken kommer vi bl a ha en stor Fjällräven-avdelning, utöka vårt sortiment med skor och kängor samt tillföra nya segment och mer hårdvara som ryggsäckar och tält m.m. Det känns kul att vi, precis som så många fastighetsägare gör, väljer att satsa i Jönköpings stadskärna, säger Henrik Hoffman, VD Naturkompaniet AB.

Den nya lokalen i city är på totalt 595 kvm och ligger mitt i det naturliga shoppingstråket.
- Vi är jätteglada över att Naturkompaniet väljer att etablera sig i våra lokaler, säger Martin Svensson, chef på Lundbergs i Jönköping.

Naturkompaniet består av 32 butiker som säljer utrustning för friluftsliv och resa. Målsättningen är att främja friluftsliv och hälsa genom att tillhandahålla utrustning som underlättar och berikar friluftsliv.

Eventuella frågor besvaras av:
Martin Svensson
Chef Jönköping, Lundbergs

Fastighets AB L E Lundberg är en av de stora privata fastighetsägarna i Sverige. Fastighetsbeståndet består till största delen av centralt belägna bostäder, kontors- och butikslokaler. Med strategiska positioner i flera av Sveriges expansiva kommuner står bolaget väl rustat för en fortsatt god utveckling. Totalt förvaltar Fastighets AB L E Lundberg cirka 1,2 miljon kvadratmeter.