Nu är stans fräschaste kontorshus fullt!

IT-företaget Exeo tar sista platsen i kontorshuset på Drottninggatan 55. De har precis flyttat in i ett helt nyproducerat kontor där de fått vara med och själva bestämma utformningen. Det firar vi med tårtkalas för hyresgästerna på onsdag 13 maj kl14.

- Inom IT-branschen är det stenhård konkurrens för att få rätt arbetskraft. Anställda ställer höga krav på sin arbetsmiljö; kontoret ska vara nytt, fräscht och tekniskt samtidigt som läget ska vara centralt och ha nära till allt. Kontoret på Drottninggatan 55 uppfyller detta, säger Magnus Larsson, VD, Exeo.

Lundbergs köpte det så kallade Södra Päls-huset och har kompletterat gallerian Spiralen med ny entré mot Drottninggatan. I samband med detta utökades byggnaden med 600 kvm kontorsyta. De nya kontorsytorna har dagsljus i fyra väderstreck, bra ljusinflöde och en tydlig koppling till handel.

- Det känns jättekul att hela huset är fullt nu och att det blivit en sådan bra blandning av olika branscher och bakgrunder i huset där de kan ha mycket utbyte av varandra, säger Fredrik Ljung, förvaltare, Fastighets AB L E Lundberg.

Eventuella frågor besvaras av:
Fredrik Ljung Förvaltare 0709-21 65 66