Nya lokalhyresgäster på Bråddgatan i Norrköping

Fastighets AB L E Lundberg har tecknat hyresavtal med tre nya hyresgäster inom kvarteret Enväldet på Bråddgatan i Norrköping. Först att flytta in är Jönsson Novabolagen AB, ett klassiskt Norrköpingsföretag med verksamhet inom sjöfart och logistik. Innan sommaren flyttar Feelgood Företagshälsa till fastigheten. Feelgood, som finns på 150 orter i Sverige, förlägger därmed hela sin Norrköpingsverksamhet inom företagshälsa till kvarteret. I augusti välkomnas även Angry Creative, en webbyrå med fokus på teknik och kreativitet.

Fastigheten Enväldet 9 är belägen vid Motala Ström nära resecentrum i centrala Norrköping. Under de senaste åren har husen moderniserats och därigenom har en bredare målgrupp lokalhyresgäster attraherats. Bland fastighetens hyresgäster märks sedan tidigare Riksbyggen, Holmen och Atea.

- Vi ser nu hur våra ansträngningar och investeringar i kvarteret ger resultat. Vi erbjuder en flexibel fastighet med breda användningsområden i ett utmärkt läge. Vi tror på fortsatt god uthyrning i kvarteret, säger Fredrik Ljung, förvaltare kommersiella lokaler på Fastighets AB L E Lundberg.

Norrköping 2014-03-21

Fredrik Ljung, Förvaltare på Fastighets AB L E Lundberg, 0709-21 65 66