Young Capital utvecklas och utvecklar Lyckan

Den 1 juli flyttar Young Capital in i Lyckan. Då verksamheten bygger på att stimulera andra till entreprenörskap är platsen där företaget själv finns viktigt.

- I Lyckan kan vi enklare samverka och samarbeta med andra företag eftersom vi sitter tillsammans. Vårt samarbete med Lundbergs har funnits sedan vi startade vår verksamhet 2014 och vi har haft deras stöd från första dagen. Flytten till Lyckan markerar två saker: att vi tar nästa steg som företag samt att vårt samarbete med Lundbergs fördjupas i och med det uthyrningsuppdrag som vi kommer ha inom CityOffice, säger Alexander Zahari, VD och grundare, Young Capital.

I Lyckan har nyligen iordningställts en ny yta för öppet kontorslandskap just anpassat för enmansföretag. Här kan man ha sitt eget kontor, men samtidigt arbetskamrater även om de inte arbetar på samma företag.
- Det här gör vi självklart för att efterfrågan finns, men också för att stötta verksamheter som det som Young Capital står för, alltså stötta unga som vågar starta eget, säger Fredrik Ljung, kommersiell förvaltare på Lundbergs.

Young Capitals målsättning är att stimulera entreprenörskap i åldrarna 16-26 år genom att erbjuda ett stöd för unga, både under och efter gymnasiet. Idag vill två av tre unga driva företag, men bara fem procent av dessa gör faktiskt det.

Norrköping den 29 juni 2016

Alexander Zahari
VD och grundare, Young Capital

Fredrik Ljung
Kommersiell förvaltare, Lundbergs

Fastighets AB L E Lundberg är en av de stora privata fastighetsägarna i Sverige. Fastighetsbeståndet består till största delen av centralt belägna bostäder, kontors- och butikslokaler. Med strategiska positioner i flera av Sveriges expansiva kommuner står bolaget väl rustat för en fortsatt god utveckling. Totalt förvaltar Fastighets AB L E Lundberg cirka 1,2 miljon kvadratmeter.