Delårsrapport för Emil Lundgrens

Report this content

DELÅRSRAPPORT 1999 FÖR EMIL LUNDGRENS ELEKTRISKA AB (publ) 1 januari - 31 mars 1999 ALLMÄNT Emil Lundgrens Elektriska AB är en av Sveriges största installatörer inom El, Tele, Instrument och Automation. Verksamheten omfattar projektering, installation, service och underhåll. Företagets huvudinriktning är mot industrier, förvaltningsbyggnader och infrastrukturprojekt. Företaget har sitt huvudkontor i Göteborg och divisioner/dotterbolag i Stenungsund, Trollhättan, Stockholm, Landskrona, Norge, Polen och Ungern. Koncernen är dessutom etablerad på 12 orter med filialkontor. Större utlandsprojekt bedrivs i Norge, Ungern, Polen och Tjeckien. MARKNAD Under årets första kvartal har företaget haft en mycket svag beläggning. Orsaken är att flera stora projekt har avslutats och motsvarande nya projekt inte har kunnat påbörjats. Undantag är Stockholm och Jönköping som i stort sett haft full syssel-sättning De stora projekt med många elektriker och som har avslutats under kvartalet är bl.a. Gardermoens Flygplats i Oslo och Hallstavik's pappersbruk. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/28/19990528BIT00360/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/1999/05/28/19990528BIT00360/bit0002.pdf Hela rapporten