Idag påbörjas handeln i Lundin Petroleums aktier

Report this content

Idag påbörjas handeln i Lundin Petroleums aktier Lundin Petroleum AB (publ) ("Lundin Petroleum") meddelar härmed att handel i Lundin Petroleums aktier påbörjas idag på Nya Marknaden vid Stockholmsbörsen med ticker "LUPE". E. Öhman J:or Fondkommission är bolagets sponsor. Lundin Petroleum är ett nytt svenskt oberoende olje- och gasprospekteringsbolag, som delades ut till aktieägarna i Lundin Oil AB i samband med Talisman Energy ABs offentliga erbjudande till aktieägarna i Lundin Oil AB. Lundin Petroleum innehar i huvudsak följande tillgångar: licensandelar i Block 5A och 5 B onshore Sudan och ett 10-procentigt aktieinnehav i Khanty Mansiysk Oil Corporation, ett amerikanskt oljebolag med produktion i Ryssland. Information till aktieägarna i Lundin Petroleum med anledning av att handel med bolagets aktier påbörjas på Nya Marknaden vid Stockholmsbörsen kan erhållas från: Lundin Petroleum AB eller E. Öhman J:or Fondkommission AB Hovslagargatan 5 Att: Lundin Petroleum 111 48 Stockholm Box 7415 Tel: +46-8 440 54 50 103 91 Stockholm Fax: +46-8 440 54 59 Tel: +46-8 402 51 32 www.ohman.se För vidare information var vänlig kontakta: Ian H Lundin VD Tel :+41 22 319 66 00 eller Maria Hamilton, Informationschef Tel:+ 46 8 440 54 50 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/06/20010906BIT00070/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/06/20010906BIT00070/bit0001.pdf