Lunds Energi och Skurups Elverk i samarbete

Lunds Energi är anvisad leverantör till Skurups Elverk fr.o.m den 1 mars 2005. För att stärka kundnyttan ingår även i samarbetet att nätavgiften och elkostnaden faktureras på en och samma faktura samt att alla frågor kring energiförbrukningen hanteras av en och samma kundtjänst så att kunden slipper att kontakta två olika bolag.

– Vi sätter kunderna i fokus och lägger vikten på säkra elleveranser. Lunds Energi är en trygg och stabil elleverantör och därför känns det bra för oss att inleda samarbete med en part som passar oss. Vi är duktiga på olika saker och genom samarbetet ser jag att vi drar nytta av våra olika kompetensområden så att kunden ska få bästa möjliga service, säger Börje Fälth, elverkschef, Skurups Elverk.

– Vår ambition är att alltid se till största möjliga kundnytta. Därför är det extra roligt att vi nu genom vårt samarbete med Skurups Elverk kan erbjuda invånarna i Skurup lösningar som gör det både enkelt, tryggt och bekvämt i deras vardag. Bland annat samfaktureras elförbrukning och nätavgift så att kunderna bara får en faktura och då från Skurups Elverk. Dessutom om kunderna har frågor kring sin faktura kontaktar de bara en kundtjänst, Skurup Elverks kundtjänst, vilket också gör det enklare för kunderna, säger Anders Bröthlin, VD Lunds Energi Försäljning AB.

Avtalet träder i kraft redan den 1 mars 2005 och är ett långsiktigt samarbete.

För mer information kontakta: Anders Bröthlin, VD Lunds Energi Försäljning AB, Lund.
Telefon 046-212 77 13, mobil: 070-698 37 30 E-post: anders.brothlin@lundsenergi.se

Börje Fälth, Elverkschef, Skurups Elverk, Skurup.
Telefon: 0411-53 61 01 E-post: borje.falth@skurup.se