Lunds Energi valde Process Visions GENERIS-mätdatabaslösning

Process Vision expanderar i Sverige och Lunds Energikoncernens bolag får en strukturerad hantering av mätvärden.

- Vi är väldigt glada över det stora intresset för GENERIS-systemet och vårt företag, säger Simo Makkonen, VD på Process Vision. I denna leverans ingår samtliga nyttigheter som dessa företag hanterar. Utöver el kommer GENERIS-systemet också att hantera mätvärden och mätutrustningsdata för fjärrvärme, fjärrkyla, naturgas och vatten. Detta är ett gott exempel på systemets anpassningsbarhet för olika bolag och olika miljöer.

- I vårt arbete med att införa fjärravlästa mätare såg vi tidigt ett behov av att samla stora mängder mätvärden. Vi ser synergier i att samordna detta inom koncernen och Lunds Energi Nät kommer att ansvara för införandet och driften av databasen dit alla koncernbolags mätvärden ska styras, säger Jonas Andréen, VD Lunds Energi Nät.

Systemet kommer att tas i drift till årsskiftet 2005/2006.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Process Vision Oy Magnus Törrönen, Account Manager, tel. +358-9-2532 0331, +46-8-525 095 10 Simo Makkonen, VD, tel. +358-9-2532 0300

Jonas Andréen, VD Lunds Energi Nät AB, +46 46 35 61 65 alt +46 70 593 76 66 E-post: jonas.andreen@lundsenergi.se