Nytt kontor effektiviserar verksamheten

Idag invigdes Lunds Energis nya kontor på Råbyvägen 37 i Lund. De operativa lundaverksamheterna samlas därmed på ett ställe. Lokalerna på Trollebergsvägen har sålts och lämnas nu efter 70 år. Även befintliga kontor och tillfälliga moduler på Råbyvägen lämnas. Därmed flyttar även kundtjänst till de nya lokalerna.

- Att samla våra operativa verksamheter under ett och samma tak är effektivt. Dessutom minskar transporterna mellan kontoren drastiskt. Det är också lätt både för kunder och för våra medarbetare att ta sig till Råbyvägen. Det går ofta bussar hit och parkeringsmöjligheterna är betydligt bättre här än vid det gamla kontoret på Trollebergsvägen, säger Anders Möller, VD för Lunds Energi AB.

Mycket planering har lagts på att skapa ett energieffektivt och klimatanpassat hus.

- För oss har det varit viktigt att hitta klimatsmarta lösningar i allt från tillverkning av material till uppvärmning av huset. Materialet som har använts har låga utsläpp vid tillverkning och målarfärgerna är vattenlösliga. Belysningen i varje rum är självreglerande och tänds inte förrän man stiger in i rummet. Dessutom anpassar belysningen sig efter hur ljust det är ute. Husets konstruktion är också energieffektivt med sin tunga stomme, täta betongfasad och välisolerade takkonstruktion, avslutar Anders Möller.

Kundtjänst flyttar också med till Råbyvägen och därför hänvisas kunder dit i fortsättningen. Mottagningen på Trollebergsvägen har stängt. Kundtjänst kan också nås på telefon 046-35 60 00 eller via e-post kundtjanst@lundsenergi.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Möller, VD för Lunds Energi AB, 070-221 69 13 E-post: anders.moller@lundsenergi.se.

OBS! Bifogade bilder visar från vänster: Magnus Thysell, Kraftringen Energihandel AB, Anders Möller, Lunds Energi AB, Anders Lindgren, Kraftringen Försäljning och Håkan Johannesson, Kraftringen Service.