Samfaktura och samordnad kundtjänst -nytt avtal i hamn mellan Lunds Energi och Ystad Energi

Lunds Energi fördjupar nu sitt samarbete med Ystad Energi. För att stärka kundnyttan kommer fr.o.m den 1 september nätavgiften och elförbrukningen faktureras på en och samma faktura för de kunder i Ystad som har Lunds Energi som elleverantör och Ystad Energi som elnätsägare. Dessutom ska samtliga fakturafrågor hanteras av en och samma kundtjänst så att kunden slipper att kontakta två olika bolag.

- Vi sätter kunderna i första hand och därför försöker vi hela tiden hitta nya vägar för att tillmötesgå våra kunder. Genom att samfakturera elförbrukning och nätavgift får kunderna bara en faktura och då från oss på Ystad Energi. Dessutom behöver kunderna, om de har frågor kring sin faktura, bara kontakta en kundtjänst, det vill säga Ystad Energis kundtjänst. Vår förhoppning är att detta ska underlätta för kunderna betydligt, säger Ulf Östrand, VD för Ystad Energi AB.

- Vi har stort förtroende för Ystad Energi och är mycket positiva till vårt fördjupade samarbete. Att kunden kommer i första hand är en förutsättning för oss. Genom samarbetet med Ystad Energi erbjuder vi kunderna i Ystad bekväma och trygga lösningar som förenklar för dem. En annan viktigt aspekt för oss är att vi genom att samordna faktureringen minskar transporter och pappersförbrukning vilket är positivt ur miljösynpunkt, säger Anders Bröthlin, VD Lunds Energi Försäljning AB.

Den 1 september införs förändringarna.

För mer information kontakta: Anders Bröthlin, VD Lunds Energi Försäljning AB, Lund.
Telefon 046-212 77 13, mobil: 070-698 37 30 E-post: anders.brothlin@lundsenergi.se

Ulf Östrand, VD Ystad Energi AB, Ystad.
Telefon: 0411-577 170, mobil: 0709-477 170 E-post: ulf.ostrand@ystad.se