Fastigheten på Trollebergsvägen i Lund såld till APPTUS

Emera AB köper för IT-företaget APPTUS räkning Trollebergsvägen 5 av Lunds Energikoncernen. Avtalet är påskrivet och inflyttning sker i december 2008. Därmed lyckas staden Lund attrahera ett internationellt utvecklingsföretag att etablera sig mitt i stan. Den operativa lundaverksamheten inom Lunds Energikoncernen flyttar till nya lokaler på Råbyvägen.

- Vi har vuxit ur lokalerna och har beslutat oss för att samla vår lundaverksamhet på Råbyvägen. Delar av företaget har funnits där i flera år. En del av tomten är nu såld till Lunds kommun. På den del av tomten som vi behåller bygger vi nya lokaler så att vi kan få plats med 150 personer, säger Jan Samuelsson, koncernchef för Lunds Energikoncernen AB (publ).

Trollebergsvägen 5 har en attraktiv placering mitt i centrala Lund med närhet till tågstationen och stadbussarna.

APPTUS grundare Michael Mokhberi kommenterar affären:

- Apptus är ett högteknologiskt IT-företag med rötterna i Lund. Närheten till Lunds universitet och den kreativa atmosfär som staden Lund står för har varit en viktig framgångsfaktor i Apptus snabba utveckling. I och med den pågående internationaliseringen av bolaget är närheten till tågstationen och enkel transport till Kastrup av stort värde för våra medarbetare. Vi är glada för att kunna fortsätta expandera till nya marknader, samtidigt som vi behåller vårt huvudkontor i vår hemstad, där allting började. Vårt nya hus kommer att skapa utrymme för uppemot 100 medarbetare och agera huvudkontor för våra enheter i Nordamerika och England.

APPTUS flyttar in i lokalerna den 1 december 2008.

Michael Mokhberi, grundare i APPTUS Technologies AB, 046-286 41 02 alt. 070-698 40 02. E-post: michael.mokhberi@apptus.com.