Minimal höjning av fjärrvärmepriset

Lunds Energikoncernens fjärrvärmepriser höjs minimalt inför 2011. Detta tack vare en effektiv produktionsapparat och ett ständigt arbete med att dämpa kostnadsutvecklingen. För en villakund blir prisförändringen i snitt 33 kronor i månaden.

– 2010 har varit ett extremt tufft år med tanke på den kalla vintern och de stigande energipriserna. Vi har varit tvungna att använda dyrare bränslen i produktionen under året, något som bidrar till den höjning vi tvingas göra. Trots det är höjningen verkligen minimal och ligger i nivå med inflationsutvecklingen. Vi ser att vårt arbete med att effektivisera produktionsapparaten och att ständigt arbeta för att dämpa kostnadsutvecklingen verkligen ger resultat. Därför kan vi också begränsa höjningarna, säger Jan Samuelsson, koncernchef för Lunds Energikoncernen.

Höjningarna är bland de lägre i branschen och innebär att fjärrvärmepriset inför 2011 är lägre än branschsnittet.

Prisförändringen träder i kraft vid årsskiftet och gäller för hela 2011. Inga höjningar eller sänkningar görs under året.

För ytterligare information vänligen kontakta: Jan Samuelsson, koncernchef för Lunds Energikoncernen AB (publ) 046-35 60 01 alt. 070-512 03 80, e-post: jan.samuelsson@lundsenergikoncernen.se

Ulrika Prytz, informationschef för Lunds Energikoncernen AB (publ) 046-35 60 13 alt. 070-252 00 98, ulrika.prytz@lundsenergikoncernen.se

Taggar: