Sylvia Michel på plats den 1 januari

Sylvia Michel tillträder sin tjänst som koncernchef för Lunds Energikoncernen den 1 januari.

- Vi ser fram emot vårt samarbete med Sylvia och är övertygade om att hon är rätt person att leda Lunds Energikoncernen. Vi har många spännande och viktiga uppdrag framför oss. Bland annat påbörjas bygget av Örtoftaverket under första kvartalet 2012, säger Lars Leonardsson, styrelseordförande för Lunds Energikoncernen.

Sylvia kommer direkt från en tjänst i Bryssel där hon har varit placerad för branschorganisationen Svensk Energis räkning. Uppdraget har bland annat inneburit att upprätthålla viktiga kontakter i Bryssel men också att försöka engagera medlemsföretagen att förbereda sig för händelser som inträffar i samband med beslut som fattas inom EU. Bland tidigare erfarenheter finns en vd-tjänst för Kristinehamns Energi och uppdrag för Ericssonkoncernen.

- Jag ser fram emot att komma på plats och påbörja mitt arbete i koncernen. Det är ett välskött företag jag tar över. Därför är det också med stor tillförsikt och stort engagemang som jag påbörjar mitt arbete med att förvalta men också utveckla företaget vidare, säger Sylvia Michel.

För ytterligare information, vänligen kontakta:Sylvia Michel, koncernchef för Lunds Energikoncernen AB (publ), Mobil: 0702-66 58 50, e-post: sylvia.michel@lundsenergikoncernen.se

Lars Leonardsson, styrelseordförande för Lunds Energikoncernen AB (publ), Mobil: 0733-397 61 42, e-post: lars.leonardsson@sverige.nu