Välkommen till invigningen av vindkraftverket Jöns Pumpare på Österlen!

Vi har märkt att efterfrågan på vindkraftsel ökar. Därför är vi otroligt stolta över att nu kunna inviga ytterligare ett vindkraftverk, denna gången helt i egen regi. Tillsammans med vindens fart får vi snällare el och ett gladare jordklot.

När: Fredagen den 10 juli kl 12.

Var: Vid Everöds gård nordväst om Tomelilla. Se vägbeskrivning nedan.

Hur: I Frithiof Nilsson Piratens tecken och med lättare förtäring. Kjell-Arne Landgren, 2:e vice ordförande i regionfullmäktige, Region Skåne invigningstalar.

Vi ses, hoppas miljökämparna på Lunds Energikoncernen!

Vägbeskrivning: Följ väg 19 från Tomelilla (Svampakorset) nordost mot Kristianstad. Sväng vänster efter cirka 1,7 km mot Everöds gård. Passera genom gården. OBS! Kör försiktigt eftersom både barn, hundar och grisar rör sig fritt på gården! Fortsätt att följa vägen tills du kommer fram till vindkraftverken. Jöns Pumpare är den andra vindsnurran (av fyra). Du ser vårt tält när du är framme. Parkera bilen längs grusvägen.

Med vänliga hälsningar Lunds Energikoncernen AB (publ) Peter Fogelklou Tf Informationschef

Vem var Jöns Pumpare? Jo, det är en av figurerna i Fritiof Nilsson Piratens bok ’Bombi Bitt och jag’.