Gör en resa med Berwaldhallen

Report this content

Igår kväll besökte Sveriges Radios Symfoniorkester Stockholms centralstation med en oannonserad konsert för att bjuda allmänheten på klassisk musik. I samband med lanseringen av nya säsongsprogrammet har Lupo Design tagit fram kampanjen som under veckan har exponerats på centralen. En satsning för att nå ut med klassisk musik till nya målgrupper.

Den platsspecifika kampanjen utvecklad av Lupo Design handlar om att resa i den fantastiska klassiska musikvärlden där man lånar ord från traditionell reseannonsering för att skapa spänning, intressera och nå ut till en ny målgrupp. Kampanjen avslutas på söndag men nådde sitt crescendo med konserten igår.

”Varje dag trafikerar ungefär 1 100 tåg Stockholms central och antalet resenärer är mer än 200 000. Varför ta Sverige till Berwaldhallen när vi istället kan ta musiken från Berwaldhallen till Sverige? Och vilken plats är bättre än Centralen om man vill nå en ny blandad publik?” Säger Ludvig Bouveron, VD och grundare, Lupo Design.

Det var en oannonserad konsert och trots att människor var på väg någonstans var det fullt i vänthallen med människor som stannade och lyssnade, applåderade och jublade.

”Vi vill visa att vi vågar bryta ner barriärer och få nya målgrupper att vilja och våga komma till Berwaldhallen för att uppleva något nytt. Klassisk musik är fantastiskt, och behöver därför förmedlas via nya arenor för att folk verkligen ska förstå att vår musik är tillgänglig för alla”, säger Karin Adolfsson marknadschef, Berwaldhallen.

Arbetsgruppen bestod av: Art Director, Robert Slavica. Copywriter, Robert Stjernberg. Projektledare, Madsine Lindberg.

Eric Uggla, eric@lupopublicity.com, 0704-15 15 25

Lupo Design

Ludvig Bouveron, VD, ludvig@lupodesign.se, 070-441 33 26

Sveriges Radio

Philip Wendahl, pressansvarig, philip.wendahl@sr.se, 08-784 51 08

Om Lupo Design

Lupo Design är en kommunikationsbyrå som hjälper sina kunder att förverkliga sina varumärkeslöften genom att skapa lyckade möten mellan dem och deras målgrupper.

Sedan starten 2006 har Lupo Design arbetat med några av de största företagen och organisationer i Sverige, men också med några av de minsta. Vi har skapat kommunikationslösningar som riktat sig till miljoner och några som riktar sig till en handfull. Stort eller litet spelar ingen roll för oss. Kreativa utmaningar som inspirerar finns överallt och vi är stolta över den blandning av kunder vi har, från globala industriföretag och statliga myndigheter till mindre nischade företag inom flertalet affärsområden såsom kultur, turism, industri och forskning.

Ett axplock av våra kunder: Sveriges Radio, SR Berwaldhallen, Formas, DeLaval, Becker Acroma, Bågar & Glas. www.lupodesign.se

Taggar:

Citat

Varje dag trafikerar ungefär 1 100 tåg Stockholms central och antalet resenärer är mer än 200 000. Varför ta Sverige till Berwaldshallen när vi istället kan ta musiken från Berwaldshallen till Sverige? Och vilken plats är bättre än Centralen om man vill nå en ny blandad publik?
Ludvig Bouveron, VD och grundare, Lupo Design
Karin Adolfsson