Vivienne Westwood och LUSH i designsamarbete för Climate Revolution!

Report this content

Vivienne Westwood har designat en Knot–Wrap i begränsad upplaga för LUSH med syfte att stödja ett viktig initiativ som engagerar både den legendariska brittiska modedesignern, och LUSH - klimat- och miljöfrågan. Den designade scarfen är gjord av 100 % ekologisk bomull där alla intäkter från försäljningen kommer att stödja Climate Revolution-projektet som är en bra tankeställare inför en medvetnare jul. Knot-Wrap finns i utvalda LUSH butiker från den 18 november.

Knot-Wraps, som inspireras av den japanska inslagskonsten "furoshiki", kan användas som sjal, accessoar i håret, elegant och kreativt alternativ till presentpapper eller ramas in som ett konstverk.
Denna specialdesignade Knot-Wrap av Vivienne Westwood finns i två färger; kamel och ljusrosa, med printtryck av två Climate Revolution-bilder som designats av Vivienne Westwood.

Det svartögda arga ansiktet, Face of War, är Westwoods symbol för kampen mot klimatförändringar och miljöförstöring. Symbolerna är tryckta på fin ekologisk bomull och vävda av en brittisk hantverkare.

- Jag säger alltid, köp mindre och köp bättre kvalitet, så att det du köper kommer att hålla. Dessa Climate Revolution Knot-Wraps kan ersätta omslagspapper och varar livet ut. Ännu viktigare, när du köper dem går du med i ett uppror, klimatrevolutionen, som vi behöver om vi ska ha en framtid som vi kan överleva och frodas i, säger Vivienne Westwood om sitt samarbete med LUSH.

Sedan 2005 har LUSH Cosmetics sålt Knot-Wraps gjorda av vintagetyg och plastavfall. Dessa Knot-Wraps designade av Vivienne Westwood finns i en mycket begränsade upplaga och visar på ett av många sätt som du kan hjälpa till att minska mängden papper som slängs varje jul. Bara i England slängs varje jul presentpapper som räcker för att gå runt hela jorden

- Julen handlar om att ge, inte om att förpacka, slå in och slänga. Vi är mycket glada över att Vivienne har designat denna Climate Revolution Knot-Wrap för oss. Vi har uppmuntrat våra kunder under flera år att använda tyg som inslagning och många av våra produkter säljs helt oförpackade. Så detta är ett spännande samarbete där två ikoniska, brittiska märken sluter upp inför juletider och ber konsumenterna att tänka över sitt avfall, säger Mo Constantine OBE, en av grundarna av LUSH.

Från den 18:e november kommer 15 000 Knot-Wraps designade av Vivienne Westwood att säljas exklusivt i 891 LUSH-butiker i 51 länder och online på www.lush.se.

Priset för en Knot-Wrap är 199 SEK, där alla intäkter går till att sprida information om Climate Revolution och till alla de organisationer som arbetar för denna fråga.

För pressmaterial, vänligen kontakta:

Livia Podestá, Prat PR, tel: 0734 35 27 07, livia.podesta@prat.se

Taggar: