Kommuniké från extra bolagsstämma, november 2001

Kommuniké från extra bolagsstämma, november 2001 Extra bolagsstämma i LUVIT AB (publ) 1 november 2001 beslutade i enlighet med styrelsens förslag att välja Lars-Erik Nilsson, Styrelseordförande Compaq Sverige AB, till ny styrelseledamot samt Nils- Peter Magnusson, CFO Volito AB, till styrelsesuppleant. Magnus Nyhlén avgick som styrelsesuppleant. Övriga styrelseledamöter, Karl Axel Granlund, Mats Lindoff, Peter Honeth, Pär Josefsson och Lars Wetterberg samt styrelsesuppleant Hans Göran Arlock kvarstår. För ytterligare information, kontakta: Ola Svantesson, Verkställande direktör LUVIT AB, Tel: 046 - 10 12 00 e-post: president@luvit.com Karl Malmström, Ekonomichef LUVIT AB, Tel: 046 - 10 12 00 e-post: CFO@luvit.com Om LUVIT AB LUVIT AB (publ) utvecklar tekniska lösningar för e-Learning inom medelstora och större företag och organisationer. Företagets strategi är att etablera partnersamarbeten med ledande lokala aktörer inom IT- konsulting, innehållsproduktion och utbildning för att kunna erbjuda kundanpassade helhetslösningar för e-Learning. LUVIT är genom partneravtal etablerat i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Spanien och Latin Amerika. Partnernätverket inkluderar bland andra Microsoft, WM-Data, ErgoBluegarden, Icon Medialab, Lernia, Atos, Parity Group, Logica, GrupoDoxa, WebLearning, Celemi, M2S och Interwise. Bland kunderna återfinns företag som Volvo, SIF, Skandia, K-World, Lernia, Parity Training, Posten Norge, Cegos och Afnor. Aktien är noterad på Nya Marknaden på OM Stockholmsbörsen. För vidare information, besök: www.luvit.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT01140/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT01140/bit0001.pdf