LUVIT AB förändrar i ledningen samt ledningen ökar sina aktieinnehav

LUVIT AB förändrar i ledningen samt ledningen ökar sina aktieinnehav Karl Malmström lämnar idag på egen begäran sin anställning som Ekonomichef på LUVIT AB. Kamilla Hassander, redovisningschef, har utsetts till tillförordnad Ekonomichef. Dessutom har Stephan Blandeau anställts som ansvarig för LUVIT ABs franska verksamhet. Stephan Blandeau arbetade tidigare som ansvarig för M2S Frankrike. - Stephan Blandeau är ett starkt tillskott till den franska verksamheten. Han besitter stor kompetens inom e-Learning och den franska marknaden i synnerhet, säger Ola Svantesson, VD LUVIT AB. LUVIT AB har under hösten genomfört en rad förändringar i ledningen. Den 17 oktober tillsattes Ola Svantesson som VD och koncernchef för LUVIT AB. Även styrelsen har förstärkts med bland andra Lars-Erik Nilsson, Styrelseordförande på Compaq Sverige AB. Ola Svantesson, VD och Ola Möllerström, Supply Chain Manager har under den senaste perioden ökat sitt innehav av aktier och optioner i LUVIT AB. Ola Svantesson har förvärvat 20,000 aktier och 100,000 optioner och Ola Möllerström har förvärvat ytterligare 30,000 aktier. För ytterligare information, kontakta: Ola Svantesson, VD LUVIT AB Tel: 046-10 12 00, e-post: president@luvit.se Kamilla Hassander, tf Ekonomichef LUVIT AB Tel: 046-101200, e-post: kamilla.hassander@luvit.com Om LUVIT LUVIT AB (publ) utvecklar tekniska lösningar för e-Learning inom medelstora och större företag och organisationer. Företagets strategi är att etablera partnersamarbeten med ledande lokala aktörer inom IT- konsulting, innehållsproduktion och utbildning för att kunna erbjuda kund-anpassade helhetslösningar för e-Learning. LUVIT är genom partneravtal etablerat i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Spanien och Latin Amerika. Partnernätverket inkluderar bland andra Microsoft, WM-Data, ErgoBluegarden, Icon Medialab, Lernia, Atos, Parity Group, Logica, GrupoDoxa, WebLearning, Celemi, M2S och Interwise. Bland kunderna återfinns företag som Volvo, SIF, Skandia, K-World, Lernia, Parity Training, Posten Norge, Cegos, Afnor och Scania. Aktien är inofficiellt noterad på Nya Marknaden på OM Stockholmsbörsen. För vidare information, besök: www.luvit.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00460/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00460/bit0001.pdf