LUVIT AB förstärker ledning och styrelse

LUVIT AB förstärker ledning och styrelse Styrelsen i LUVIT AB har utsett Ola Svantesson till ny VD för LUVIT AB. Svantesson kommer från Bergendahl Grossist AB där han arbetat som VD de senaste tre åren. Innan dess har han arbetat inom IKEA koncernen 14 år varav 12 år i USA, England och Norge. Ola Svantesson efterträder Ola Möllerström som från den 18 oktober blir Supply Chain Manager i bolaget. - LUVIT AB har under våren och sommaren fått en ny långsiktig ägare och har samtidigt genomfört en kraftig personal- och kostnadsreduktion vilket stärker bolaget gentemot konkurrenterna på marknaden. Vi har också ett tydligare kundfokus både avseende produkten men framförallt i vårt sätt att möta kunden. LUVIT har en av de bästa produkterna på marknaden och vi är väl rustade kompetensmässigt för framtiden, säger Ola Svantesson, VD LUVIT AB. Lars-Erik Nilsson, styrelseordförande Compaq Sverige AB kommer att ingå i bolagets styrelse. Detta kommer den extra bolagsstämman besluta den 1 november. Lars-Erik Nilsson har tidigare arbetat som VD för Compaq Computer AB under 14 år och har innan dess en lång erfarenhet från Ericsson. Compaq Sverige AB har idag en omsättning på över 6 miljarder och drygt 1 000 anställda. Nils-Peter Magnusson, CFO Volito AB kommer att väljas in som suppleant i styrelsen. - Vi har under året förstärkt både styrelse och ledning och har idag alla förutsättningar för att bli en stor spelare inom e-Learning och kunskapshantering. Lars-Erik Nilsson är ett starkt tillskott i styrelsen genom sitt engagemang i Compaq som sedan tidigare är en nära samarbetspartner till LUVIT, säger Karl-Axel Granlund, styrelseordförande i LUVIT AB. För ytterligare information, kontakta: Ola Svantesson, VD LUVIT AB Tel: 046-10 12 00, e-post: president@luvit.se Karl-Axel Granlund, Styrelseordförande LUVIT AB Tel: 040-660 30 00, e-post: karl-axel.granlund@volito.se Om LUVIT LUVIT AB (publ) utvecklar tekniska lösningar för e-Learning inom medelstora och större företag och organisationer. Företagets strategi är att etablera partnersamarbeten med ledande lokala aktörer inom IT- konsulting, innehållsproduktion och utbildning för att kunna erbjuda kund-anpassade helhetslösningar för e-Learning. LUVIT är genom partneravtal etablerat i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Spanien och Latin Amerika. Partnernätverket inkluderar bland andra Microsoft, WM-Data, ErgoBluegarden, Icon Medialab, Lernia, Atos, Parity Group, Logica, GrupoDoxa, WebLearning, Celemi, M2S och Interwise. Bland kunderna återfinns företag som Volvo, SIF, Skandia, K-World, Lernia, Parity Training, Posten Norge, Cegos, Afnor och Scania. Aktien är inofficiellt noterad på Nya Marknaden på OM Stockholmsbörsen. För vidare information, besök: www.luvit.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20011017BIT00490/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20011017BIT00490/bit0002.pdf