Företrädesemission registrerad och handeln med BTA upphör

Göteborg 17 maj 2022 – Antalet aktier och röster i LUXBRIGHT AB (publ) (”Luxbright” eller ”Bolaget”) har ökat med 11 482 602 till följd av den företrädesemission av aktier som beslutades av extra bolagsstämman den 23 mars 2022 (”Företrädesemissionen”). Aktierna i Företrädesemissionen har nu registrerats vid Bolagsverket och sista dag för handel med betald tecknad aktie (”BTA”) är torsdagen den 19 maj 2022.

I Företrädesemissionen, som avslutades 19 april 2022, tecknades totalt 11 482 602 aktier. Samtliga aktier i Företrädesemissionen har idag registrerats vid Bolagsverket och sista dag för handel med betald tecknad aktie (”BTA”) är torsdagen den 19 maj 2022. Avstämningsdag är måndagen den 23 maj 2022, varefter BTA omvandlas till aktier per onsdagen den 25 maj 2022.

I dag, den 17 maj 2022, finns det således totalt 44 290 039 aktier och lika många röster i Luxbright. Aktiekapitalet har genom Företrädesemissionen ökat med cirka 1 435 325,27 SEK och uppgår efter ökningen till cirka 5 536 254,94 SEK.

Email: info@fnca.se