• LUXBRIGHT/

Luxbright AB offentliggör informationsmemorandum med anledning av förestående företrädesemission

Göteborg 1 april 2022 – Styrelsen i LUXBRIGHT AB (”Luxbright” eller ”Bolaget”) har med anledning av den förestående nyemission av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare, som offentliggjordes den 21 februari 2022 (”Företrädesemissionen”), upprättat ett informationsmemorandum (”Memorandumet”).

Offentliggörande av Memorandum

Memorandumet har upprättats med anledning av den förestående Företrädesemissionen av aktier. Memorandumet, innehållande fullständiga villkor och anvisningar, samt anmälningssedlar finns tillgängligt på Bolagets hemsida (www.luxbright.com) samt Nordic Issuings hemsida (www.nordic-issuing.se).

Företrädesemissionen i sammandrag

Totalt kommer högst 11 482 602 nya aktier emitteras inom ramen för Företrädesemissionen. Den som på avstämningsdagen den 30 mars 2022 var registrerad som aktieägare i Luxbright äger rätt att med företräde teckna nya aktier i Företrädesemissionen och kommer att erhålla sju (7) teckningsrätter för varje innehavd aktie. Tjugo (20) teckningsrätter ger rätt att teckna en (1) ny aktie i Luxbright. Härutöver erbjuds aktieägare och andra investerare att utan företrädesrätt anmäla intresse om teckning av nya aktier.

Teckningskurs: 2,20 SEK
Emissionslikvid: Cirka 25,2 MSEK
Bolagsvärde (pre-money): Cirka 72,2 MSEK
Teckningsperiod: 4 april - 19 april 2022
Handel med teckningsrätter: 4 april - 12 april 2022

Emissionen är säkerställd till 100 procent genom teckningsförbindelser och garantiåtaganden.

Rådgivare

North Point Securities respektive MAQS Advokatbyrå är finansiell respektive legal rådgivare till Luxbright i samband med Företrädesemissionen. Nordic Issuing AB agerar emissionsinstitut i samband med Företrädesemissionen.

Email: info@fnca.se