• LUXBRIGHT/

Luxbright har ingått avtal med VJ X-Ray för försäljning av röntgenkällor och röntgenrör

Report this content

Luxbright har ingått ett samarbetsavtal med VJ X-Ray, en ledande amerikansk tillverkare av röntgenkällor med mer än 60.000 installerade system.  Avtalet medför lansering av en röntgenkälla i Luxbrights varumärke och innebär dessutom försäljning av röntgenrör till VJ X-Ray.

”Vi har jobbat tillsammans med VJ X-Ray under en längre period och detta nya avtal utgör ett stort steg i kommersialiseringen av Luxbrights produkter. Luxbright blir härmed inte bara en tillverkare av röntgenrör utan också en leverantör av röntgenkällor, vilket skapar möjligheter till högre intäkter.  Luxbright kommer nu att jobba närmare kundernas applikationer vilket möjliggör fördjupade samarbeten och mer applikationsutveckling”, säger Mats Alm, VD Luxbright.

Produkterna riktar sig till industriell röntgen som till exempel kan användas vid utveckling och tillverkning av batterier. En röntgenkälla är en kombination av ett röntgenrör inbyggt i en röntgengenerator

För mer information, vänligen kontakta:
Mats Alm, VD
Telefon: +46 (0)70 261 20 11