• LUXBRIGHT/

Luxbright ingår ett utvecklingsavtal med L3Harris värt 2,8 MSEK – ordervärdet ökar totalt till 15 MSEK

Luxbright kan idag meddela att bolaget ingått ett utvecklingsavtal (Statement of Work) med L3Harris för att utveckla deras kundspecifika rör. Avtalet fastställer priset på utvecklingen för att färdigställa rördesign och tillverkningsprocess och därmed påbörja leveranser av inneliggande ordrar. Värdet på utvecklingsavtalet uppgår till 2,8 MSEK och kommer att faktureras när första rörmodellen börjar serieproduceras vilket förväntas ske under det tredje kvartalet 2024. Utvecklingsavtalet fungerar även som ramavtal för utveckling av framtida rörmodeller.

Luxbright har utöver utvecklingsavtalet enligt ovan nyligen erhållit ytterligare ordrar av rör från L3Harris till ett värde om 1,2 MSEK. Hittills har samarbetet med L3Harris resulterat i ordrar på kundspecifika rör värda 12,2 MSEK. Det totala nuvarande ordervärdet på samarbetet med L3Harris uppgår därmed nu till cirka 15 MSEK.

"Utvecklingsavtalet med L3Harris är av stor betydelse för Luxbright och är en viktig milstolpe i vår tillväxtresa. Det understryker styrkan i vårt samarbete med L3Harris och deras tillit till vår förmåga att leverera högkvalitativa, kundanpassade lösningar. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla innovativa produkter tillsammans med L3Harris.", säger Mats Alm, VD för Luxbright.

"Luxbrights breda och djupa kompetens inom röntgen och vår state-of-the-art produktionsmiljö möjliggör skräddarsydda lösningar för våra kunder, såsom L3Harris. Vi är övertygade om att detta avtal även öppnar dörrar för liknande nya samarbeten. Vår förmåga att anpassa och utveckla avancerade produkter för olika röntgenapplikationer gör oss till en pålitlig partner för framtida projekt," säger Göran Zelander, Business Development Manager på Luxbright.

Om L3Harris

L3Harris är en amerikansk global industrikoncern med cirka 50 000 anställda, verksamma i 100 länder och är aktivt inom försvar, flyg och kommersiella applikationer. Luxbrights samarbete avser lösningar inom divisionen Applied Technologies (ATI).

Denna information är sådan information som Luxbright AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Pressmeddelandet har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Luxbrights nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.