• LUXBRIGHT/

Luxbright säkrar order på en kvarts miljon från ledande amerikansk tillverkare av röntgengeneratorer

Luxbright har erhållit en order från en befintlig kund som är en ledande amerikansk tillverkare av röntgengeneratorer. Beställningen avser Luxbrights högpresterande mikrofokusrör med ett ordervärde på cirka en kvarts miljon kronor. Ordern planeras att levereras under januari och februari

"Vi är oerhört stolta över det förtroende denna order innebär," säger Mats Alm, VD för Luxbright. "Ordern är ett kvitto på det hårda arbete och engagemang som vårt team har lagt ner för att nå denna punkt i vår kommersialisering."

Ordern markerar en viktig milstolpe i Luxbrights allt mer intensiva kommersialisering. Affären påvisar den tekniska prestandan hos Luxbrights produkter och företagets position på den globala marknaden.