Lyckegård Group AB (publ) genomför villkorad överlåtelse av aktier i Lyckegård Soil & Seed AB

Report this content

Lyckegård Group AB (publ), org.nr 556757-7597, ("Lyckegård" eller "Bolaget") har idag genomfört överlåtelse av 80 procent av aktierna i Lyckegård Soil & Seed AB, org.nr 556136-8035, (jämte andelarna i dess dotterföretag Lyckegård Finland Oy AB, FO-nr 2603583-4).

Som kommunicerats genom pressmeddelande den 13 mars 2024 har Lyckegård ingått ett avtal varigenom Bolaget överlåter 80 procent av aktierna i Lyckegård Soil & Seed AB (jämte andelarna i dess dotterföretag Lyckegård Finland Oy AB). Avtalet villkorades bland annat av att överlåtelsen godkändes genom beslut vid extra bolagsstämma i Bolaget. Sedan det vid en extra bolagsstämma i Bolaget den 28 mars 2024 fattades beslut att godkänna överlåtelsen har Bolaget och köparna konstaterat att samtliga villkor för överlåtelsen är uppfyllda. Lyckegård har frånträtt och köparna har tillträtt aktierna den 28 mars 2024.

För mer information om överlåtelsen hänvisas till det pressmeddelande som publicerades på Bolagets webbplats www.lyckegard.com den 13 mars 2024.

För mer information, vänligen kontakta:

Daniel Nilsson, tf VD, Lyckegård Group AB

Telefon: +46 (0) 70 2566705

E-post: daniel@lyckegard.com

Anders Holm, styrelseordförande

Telefon: +46 (0) 70 3104317

E-post: anders.holm@aqilles.com

Carnegie Investment Bank AB (publ)