Lydén Distillery - Hösten närmar sig sakta men säkert och näst på tur - kräftor

Hösten närmar sig sakta men säkert och näst på tur står nämligen kräftskivorna. Kombinationen kräftor & nubbe är en tradition sedan en lång tid tillbaka och kräftskiva som det kallas för, är en av våra mest populära svenska mattraditioner som många ser fram emot.

– Vi är otroligt glada över responsen som vi fick när vi lanserade vårt senaste tillskott i familjen strax innan midsommar och då pratar vi givetvis om vår Akvavit. Det är en otroligt spännande produkt med klassiska & unika smakkombinationer som passar till alla våra härliga mattraditioner som vi har i vårt avlånga land. - säger Emil Lydén, Master Distiller och grundare.

Lydén Distillery Akvavit är en modern tolkning av klassisk svensk akvavit med traditionella smaker från kummin, dillfrö & malört - som passar utmärkt till just kräftor. Akvavit får sin nyskapande ton från väl utvalda ekologiska växter & bär. Akvavit dricks oftast tillsammans med en godbit mat, i gott sällskap, med sång & skål – men passar även utmärkt i en cocktail. Tillsammans skapar vi minnen & nya traditioner.

Lydén Distillery Akvavit är den första produkten som destilleriet lanserar som inte är en gin och tar plats i deras ordinarie produktportfölj tillsammans med deras fyra prisbelönta olika sorters gin.

Lydén Distillery Akvavit går att beställa fraktfritt till valfritt Systembolag eller ombud i hela landet.

Lydén Distillery Akvavit
Artikelnummer: 37766

Om producenten:

Lydén Distillery är ett litet hantverksdestilleri som ligger i Ljungby, Småland i Sverige. Destilleriet grundades 2019 av Roger & Emil Lydén, far & son med ett gemensamt intresse – svensk hantverksgin och en dröm att skapa en gin med smak av Småland.

Allt som produceras på Lydén Distillery görs helt för hand eller med enkla medel i små batcher med noggrant utvalda ekologiska råvaror. De fyller flaskorna, sätter på korkarna, etiketterna och när det är klart – signerar de varje flaska för hand. Hantverket gör varje batch och flaska unik.

Taggar: