Svenska hantverksdestilleriet Lydén Distillery Dry Gin - Världens bästa London Dry Gin i World Gin Awards 2021

Lydén Distillery Dry Gin - Världens bästa London Dry Gin i World Gin Awards 2021.

Lydén Distillery Dry Gin är en klassisk London Dry Gin med en svensk touch. Ginen som produceras i det småskaliga hantverksdestilleriet i Ljungby, Småland är gjorda i små batcher med noggrant utvalda ekologiska råvaror. Hantverket gör varje batch och flaska unik - de fyller flaskorna, sätter på korkarna, etiketterna och när de är klara – signeras varje flaska för hand.

Perfect Serve:
5cl Lydén Distillery Dry Gin
10cl Hammars Tonics Original
Lingon & Rosmarin

SMAKBESKRIVNING:
Komplex, välbalanserad smak med inslag av enbär, korianderfrö, lingon, fläderblom, citrus och färska örter.

Lydén Distillery Dry Gin
Nr:
 86424
Länk till artikeln: https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/lyden-distillery-8642402/

Lydén Distillery Dry Gin finns i Systembolagets beställningssortiment och går att beställa fraktfritt till valfritt Systembolag eller ombud i hela landet.

Restauranger, krögare & bartenders - Dry Gin finns hos följande grossister: Renbjer Fine Spirits, Martin & Servera, Menigo, Flaivy, Svensk Cater, Chefs Culinar, Keges Grosshandel och Mårdskog & Lindkvist.

/Emil Lydén - Master Distiller & grundare

Taggar: